Contact
We zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 17:00 uur via:
Francotyp-Postalia
Quellinstraat 49
2018, Antwerpen
We zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 17:00 uur via:
Francotyp-Postalia
Quellinstraat 49
2018, Antwerpen
Het locatieadres waarop de factuur betrekking heeft staat links onder vermeld.
Conform de contractvoorwaarden zijn er bepaalde zaken die niet in het servicecontract zijn opgenomen, hiervoor ontvangt u in dat geval een factuur. Voorbeelden hiervan zijn:
Inhoudelijke vragen over wijzigingen van posttarieven voor frankeermachines vindt u in de rubriek “Vragen over tarieven of tariefswijzigingen” op de eigen Technische ondersteuning pagina's van onze frankeermachines.
PostBase
Postbase Mini
Mymail
Optimail
Optimail 30
T1000
Ultimail
Weet u niet welke machine u heeft? U vindt een overzicht van onze machines op de pagina Welke frankeermachine heb ik.
De prijs van een tariefupdate hangt in veel gevallen af van de, bij aanschaf van de machine, door uw organisatie gekozen serviceovereenkomst. Heeft u bezwaar tegen een ontvangen factuur over een tariefupdate?
Laat u dan door onze medewerkers informeren over eventuele mogelijkheden van een contractaanpassing.
Heeft u al een automatische incasso voor de huur van uw frankeermachine, maar wilt u dat ook alle andere facturen van Francotyp-Postalia automatisch geïncasseerd worden? Stuur dan uw verzoek per e-mail aan boa@francotyp.be
Om de prijs van onze huurcontracten zo laag als mogelijk te houden, gaat betaling van de huurtermijnen per kwartaal via automatische incasso. Indien u wilt afzien van automatische incasso kunt u een e-mail sturen aan boa@francotyp.be. Wel zullen extra administratiekosten/maand tegen dan geldend tarief berekend worden.
Door uw organisatie is een verzoek bij ons ingediend om af te zien van automatische incasso. Om de prijs van onze huurcontracten zo laag als mogelijk te houden, gaat de betaling van de huurtermijnen standaard per kwartaal via automatische incasso.
De toeslag wordt berekend vanwege de extra administratieve handelingen die het boeken van de betaling met zich meebrengt. Wilt u toch liever per automatische incasso betalen? Stuur dan uw verzoek per e-mail aan boa@francotyp.be
De duur van de standaard contractperiode is verstreken. Om gebruik te kunnen blijven maken van de machine en service wordt deze toeslag in rekening gebracht.
Conform de contractvoorwaarden hanteert Francotyp-Postalia een betalingstermijn van 15 dagen. Uitzonderingen zijn hierop niet mogelijk.
Francotyp-Postalia kent geen regeling voor betalingskortingen in welke vorm dan ook.
Is uw artikel defect? Neem dan altijd contact op met onze klantenservice. Ons service team zal nagaan of het artikel daadwerkelijk onbruikbaar is. Mocht dit het geval zijn, dan voorzien wij u van een nieuw artikel. Dit is de garantie die wij bieden, wanneer uw levering minder dan één jaar oud is.
Zie hier onze regels voor het retourneren van defecte artikelen:
Besteldatum defect item | Korting op het nieuwe artikel | Verzendkosten te betalen |
---|---|---|
0 - 3 maanden geleden | 100% | Geen |
3 - 6 maanden geleden | 75% | Geen |
6 - 12 maanden geleden | 25% | Geen |
Heeft u een verkeerd artikel ontvangen? Het spijt ons zeer. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij u zo snel mogelijk aan het juiste artikel.
Zorg wel dat u binnen één maand vanaf de besteldatum contact opneemt zodat u nog recht heeft op de garantie die wij bieden.
Zie hier onze regels voor het ontvangen van verkeerde artikelen:
Besteldatum | Korting op het nieuwe artikel | Verzendkosten te betalen |
---|---|---|
0 - 1 maand geleden | 100% | Geen |
Heeft u per ongeluk het verkeerde artikel besteld? Geen probleem. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij u zo snel mogelijk aan het juiste artikel.
Informeer ons binnen een maand over het verkeerd bestelde artikel, zodat u deze nog retour kan sturen. Wanneer wij het geretourneerde artikel in ontvangst hebben genomen, ontvangt u een creditfactuur.
Zie hier onze regels voor het retourneren van verkeerd bestelde artikelen:
Besteldatum | Korting op het artikel | Verzendkosten te betalen |
---|---|---|
0 - 1 maand geleden | 0% | ja |
Heeft u een artikel besteld, maar is deze nooit bij u aangekomen? Neem dan binnen één week contact op met onze klantenservice. Zij bekijken de status van uw bestelling en bieden u een passende oplossing.
Zie hier onze regels voor niet geleverde artikelen:
Besteldatum | Korting op het artikel | Verzendkosten te betalen |
---|---|---|
7 - 30 dagen geleden | 100% | Geen |
U kunt uw verhuizing eenvoudig aan ons doorgeven via de pagina Wijziging(en) doorgeven.
Vergeet niet uw verhuizing ook aan bpost door te geven.
De adresstempel van in uw frankeerstempel moet gelijk zijn aan uw organisatie-adres. Bij een verhuizing kunt u eenvoudig een nieuw adresstempel bestellen. Of u kunt hier een nieuw stempel bestellen.
Bij bezit van een frankeermachine
Wijzigt alleen de naam van uw organisatie en blijft het dossiernummer bij de Kamer van Koophandel gelijk?
Maak voor het melden van uw naamswijziging gebruik van de pagina Wijziging doorgeven.
Wijzigt zowel uw bedrijfsnaam als uw Kamer van Koophandelnummer? In dat geval hebben wij uw handtekening nodig, maak alstublieft gebruik van het formulier Overdrachtsovereenkomst frankeermachine (pdf).
Bij bezit van andere machines (geen frankeermachine)
Geef uw naamswijziging door via de pagina Wijziging(en) doorgeven.
Als u alle vragen met Ja beantwoord zijn kunt u gebruikmaken van de Overdrachtsovereenkomst frankeermachine (pdf). Hiervoor gelden een aantal voorwaarden:
De overdrachtsprocedure inclusief het aanvragen van de akkoorden bij bpost en de financiële administratie wordt verzorgd door de afdeling Customer Support van Francotyp-Postalia.
Verhuizing? Nieuwe bedrijfsnaam, bankrekeningnummer of Kamer van Koophandelnummer? Geef uw wijzigingen door via onze speciale pagina Wijziging(en) doorgeven.
Aanvragen tarievencard / tarievenmodule
Ik wil iets anders melden
Bestel eenvoudig uw frankeerstempels
Met een reclamestempel geeft u extra communicatiekracht aan uw post. Kies uit onze voorgeselecteerde stempels of upload uw eigen ontwerp en druk voortaan uw bedrijfslogo, slogan of internetadres direct mee op de envelop.
Frankeerstempel PostBase (Mini) bestellen
Frankeerstempel overige frankeermachines bestellen
Francotyp-Postalia maakt deel uit van de FP Groep.
FP is beursgenoteerd en wereldwijd actief in meer dan 50 landen. Op grond van meer dan 95 jaar ervaring, beschikt FP over unieke kennis. Wat frankeersystemen betreft is FP wereldwijd één van de belangrijkste spelers en daarnaast expert op het gebied van veilige digitale communicatie processen voor mail en zakelijk communicatie. Zo houden wij ons bezig met het optimaliseren en verbeteren van processen.
Meer informatie over Francotyp-Postalia