


We zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 17:00 uur via:
Francotyp-Postalia
Quellinstraat 49
2018, Antwerpen
Waarom deze melding?
Uit veiligheidsoverwegingen heeft Bpost bepaald dat alle FOLLS frankeermachines, na het verstrijken van een bepaalde tijdsperiode, verplicht contact moeten maken met het TeleDataCenter.
Oplossing
Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Indien u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.
Waarom deze melding?
Uit veiligheidsoverwegingen heeft Bpost bepaald dat alle FOLLS frankeermachines, na het verstrijken van een bepaalde tijdsperiode, verplicht contact moeten maken met het TeleDataCenter.
Oplossing
Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Indien u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.
Oplossing
• Controleer of de telefoonkabel in de ANALOGE lijn is geplaatst.
• Controleer eventueel de modemparameters in uw frankeermachine – Annuleer eventuele melding met de C-Toets
– Selecteer MENU en bevesting met E-Toets
– Selecteer CONFIGURATIE en bevestig met E-Toets
– Selecteer VORMCODE en bevestig met E-Toets
— Toets 0 als een extra 0 voor een buitenlijn nodig is,
— Plaats een komma (3x punt/pijl toets links naast de 0)
of
— plaats alleen de komma wanneer er geen extra 0 voor de buitenlijn nodig is
— bevestig met E-Toets
• Probeer nu opnieuw te laden.
Oplossing
• Controleer of er geld op uw rekening staat bij Bpost.
Heeft u een rekening bij bpost bank, controleer dan het beschikbare saldo.
Heeft u geen rekening bij bpost bank, maak dan indien nodig een overschrijving naar de Transitrekening BE93 000 345 99 60 67. BIC: BPOTBEB1 van bpost, Transit Folls, Muntcentrum, 1000 Brussel.
Vergeet het identificatienummer van uw frankeermachine niet te vermelden in het vak voor de mededelingen
Heeft u reeds geld overgemaakt via de Transitrekening houdt dan rekening met 2-3 dagen verwerkingstijd.
Voor informatie over overschrijvingen en saldo informatie kunt u contact opnemen met Bpost.
Bij gebruik van een Bpost bankrekening neemt u contact op met tel. 02 201 23 45.
Bij gebruik van een Transitrekening neemt u contact op met tel. 02 201 11 11.
Betekenis
Deze melding is slechts een waarschuwing. Het geeft aan dat uw frankeertegoed onder een bepaald niveau is gekomen.
Oplossing
U kunt de melding annuleren met de C-toets en verder werken.
Of
U kunt frankeertegoed bijladen.
Aanvullende informatie
U kunt de hoogte van de waarschuwingsdrempel zelf aanpassen:
– Selecteer “Menu”, bevestig met de E-toets
– Selecteer “Configuratie”, bevestig met de E-toets
– Selecteer “Gebruiksinstellingen”, bevestig met de E-toets
– Selecteer “Minimum restbedrag”, bevestig met de E-toets
– Voer de gewenste waarde in en bevestig met de E-toets
Betekenis
Het resterende frankeertegoed op uw frankeermachine is niet toereikend.
Oplossing
Laad nieuw frankeertegoed om verder te kunnen gaan met frankeren.
– Selecteer “Menu”, bevestig met de E-toets
– Selecteer “Laden”, bevestig met de E-toets
– Voer het gewenste laadbedrag in en bevestig 2x met de E-toets
Op de volgende wijze kunt u controleren hoeveel frankeertegoed u nog op uw frankeermachine heeft staan:
Bij restbedrag staat uw huidige saldo.
Betekenis
De productkeuze is niet juist of het gewicht kon niet worden bepaald.
Oplossing
De machine zal nu de weegschaal tareren.
Als deze klaar is staat rechts bovenin 0 g.
De productkeuze is niet juist of het gewicht kon niet worden bepaald.
Oplossing
De machine zal nu de weegschaal tareren.
Als deze klaar is staat rechts bovenin 0 g.
Mogelijke oplossing
De machine heeft even wat tijd nodig om de cartridge te reinigen. Wanneer deze klaar is, keert de machine terug in het MENU / reinigen inktcartouche.
Probleem nog niet verholpen ?
Verwijder de cartridge uit de machine en maak de onderkant van de cartridge schoon met een lauw-warm vochtige doek.
Herplaats de cartridge en maak een aantal testafdrukken. (Menu, Service, Testafdruk)
Francotyp-Postalia stuurt in december de nieuwe tarievenmodule/card aan u. U hoeft deze niet te bestellen, u krijgt deze automatisch toegezonden.
Wanneer u eind december nog geen nieuwe tarievenmodule/card heeft ontvangen, kunt u deze aanvragen via het aanvraagformulier. U ontvangt dan binnen 2 werkdagen alsnog uw tarievenmodule/card.
Voor de actuele tarieven verwijzen wij u naar de website van bpost.
Het laden van de nieuwe tarieven heeft geen invloed op het frankeertegoed in uw frankeermachine.
Op de volgende wijze kunt u een tarievencard laden in uw machine:
De tarievenstructuur zal nu geladen worden in uw machine.
Herhaal de handeling van de tarievenkaart nogmaals, let hierbij op de volgende zaken;
Indien het probleem zich blijft voordoen kunt u een nieuwe tarievencard aanvragen.
Vermeld uw referentie die vermeld staat op de pakbon of indien u die niet heeft uw naam- en adresgegevens.
De nieuwe tarieven zijn reeds geladen in uw systeem.
Door gebruik te maken van verkort kiezen kunt u heel snel een tarief instellen, zo zit onder het cijfer 0 bijvoorbeeld het product ” prior België “.
Door het laden van de nieuwe tarieven in uw machine kunnen enkele door u ingestelde geheugens niet meer juist functioneren.
Wij adviseren u deze toetsen te controleren en indien nodig opnieuw in te stellen.
Oplossing indien uw machine 0,00 aan blijft geven na de laatste tariefswijziging; volg onderstaande stappen.
Indien het nog niet naar wens is opgelost volgt u onderstaande stappen;
Op de volgende wijze kunt u handmatig een bedrag als frankeerwaarde instellen:
Het poststuk kan nu worden gefrankeerd.
Op de volgende wijze kunt u het maximum laadbedrag voor uw frankeermachine laten verhogen:
Neem contact op met Bpost via e-mail frankingmachines@bpost.be
Op de volgende wijze kunt u een stempelcard laden in uw machine:
Het stempel zal nu geladen worden in uw machine.
Misafdrukken worden terugbetaald door bpost. Ten laatste de eerste werkdag na de vergissing gaat u naar uw inschrijvingskantoor van bpost met al de omslagen met de verkeerde afdrukken (eventueel zonder inhoud). Daar wordt een controle uitgevoerd en indien er geen probleem is wordt het bedrag min een administratieve kost van 10% van de waarde van de verkeerde afdrukken (met een minimum van € 12,50 en maximum € 75) teruggestort.
Opgelet: frankeerafdrukken zonder datumafdruk van de frankeermachine zijn niet terugbetaalbaar.
Een nul-afdruk maken met uw frankeermachine is gelijk aan de test afdruk.
Volg onderstaande stappen:
U kunt nu uw nul-afdruk maken.
Hiervoor doet u een aanvraag tot buitendienststelling via e-mail info@francotyp.be, de buitendienststelling gebeurt daarna in het bevoegde postkantoor. De resterende frankeerwaarde wordt integraal terugbetaald door bpost.
Klik hier voor antwoord op uw administratieve vragen.
Bestel via onze webshop inkt en etiketten voor uw Mymail
Voor 14.00 uur besteld = dezelfde dag verzonden.
Bestel eenvoudig uw frankeerstempels
Met een reclamestempel geeft u extra communicatiekracht aan uw post.
Francotyp-Postalia maakt deel uit van de FP Groep.
FP is beursgenoteerd en wereldwijd actief in meer dan 50 landen. Op grond van meer dan 100 jaar ervaring, beschikt FP over unieke kennis. Wat frankeersystemen betreft is FP wereldwijd één van de belangrijkste spelers en daarnaast expert op het gebied van veilige digitale communicatie processen voor mail en zakelijk communicatie. Zo houden wij ons bezig met het optimaliseren en verbeteren van processen.
Meer informatie over Francotyp-Postalia