Optimail & T1000

optimail-b.jpg
t1000_b-300x225.jpg

Veelgestelde vragen

Waarom deze melding?

De verbinding kon om technische redenen niet tot stand worden gebracht.

Waarschijnlijk ziet de frankeermachine het modem niet.

Oplossing

Zet frankeermachine, weegschaal en modem uit.

Druk de brede stekkers in alle apparaten stevig aan.

Controleer of de telefoonkabel in de LINE ingang van het modem, en op de muuraansluiting is aangesloten

Controleer of de telefoonkabel in de analoge lijn is geplaatst

Start nu opnieuw op. LET OP: volgorde (Modem), (Weegschaal), Frankeermachine

Annuleer meldingen met de C-Toets

Herhaal de handeling om geld te laden

Waarom deze melding?

De verbinding kon om technische redenen niet tot stand worden gebracht.

Oplossing

Controleer of de telefoonkabel achter in het apparaat is geplaatst

Controleer of de telefoonkabel in de analoge lijn is geplaatst

Wanneer er iets gewijzigd is in uw telefoonlijnen of centrale, controleer de modeminstellingen

Annuleer de foutcode met de C-Toets

Herhaal de handeling om geld te laden

Als de foutmeldingen aanhouden adviseren wij u de telefoonlijn en modeminstellingen van de frankeermachine te laten controleren door uw IT-medewerker/specialist.

Waarom deze melding?

De verbinding kon om technische redenen niet tot stand worden gebracht.

Oplossing

Controleer of de telefoonkabel achter in het apparaat is geplaatst

Controleer of de telefoonkabel in de analoge lijn is geplaatst

Wanneer er iets gewijzigd is in uw telefoonlijnen of centrale, controleer de modeminstellingen

Annuleer de foutcode met de C-Toets

Herhaal de handeling om geld te laden

Als de foutmeldingen aanhouden adviseren wij u de telefoonlijn en modeminstellingen van de frankeermachine te laten controleren door uw IT-medewerker/specialist. 

Het bedrag dat u wenst te laden is (nog) niet beschikbaar.

Oplossing

Controleer of er geld op uw rekening staat bij Bpost.

Heeft u een rekening bij bpost bank, controleer dan het beschikbare saldo. Heeft u geen rekening bij bpost bank, maak dan indien nodig een overschrijving naar de Transitrekening BE93 000 345 99 60 67. BIC: BPOTBEB1 van bpost, Transit Folls, Muntcentrum, 1000 Brussel.

Vergeet het identificatienummer van uw frankeermachine niet te vermelden in het vak voor de mededelingen

Heeft u reeds geld overgemaakt via de Transitrekening houdt dan rekening met 2-3 dagen verwerkingstijd.

Voor informatie over overschrijvingen en saldo informatie kunt u contact opnemen met Bpost.

Bij gebruik van een Bpost bankrekening neemt u contact op met tel. 02 201 23 45.

Bij gebruik van een Transitrekening neemt u contact op met tel. 02 201 11 11.

END geeft aan dat het saldo van uw frankeertegoed op is, u dient nieuw saldo bij te laden.

Oplossing

  • Zorg dat de telefoonkabel is aangesloten
  • Druk op de C-Toets
  • (Druk op de frankeermachine op de weegschaal-toets), het weger-symbool mag niet branden in het display van de frankeermachine
  • Toets uw 8-cijferige pincode in
  • Bevestig met de groene toets (rechts onder)
  • voer het gewenste laadbedrag in
  • Bevestig met de R-toets

Indien RESET verschijnt, wacht u af tot het frankeerbedrag weer in beeld verschijnt.

Indien CHANGE verschijnt, wacht u tot RESET in beeld komt, bevestig dan binnen 30 seconden nogmaals met de R-Toets.

Of download hier de handleiding (pdf)

Oplossing

  • Toets: 1
  • Toets: M

Herhaal de handeling die u wilde uitvoeren.

Francotyp-Postalia stuurt in december de nieuwe tarievenmodule/card aan u. U hoeft deze niet te bestellen, u krijgt deze automatisch toegezonden.

Wanneer u eind december nog geen nieuwe tarievenmodule/card heeft ontvangen, kunt u deze aanvragen via het aanvraagformulier. U ontvangt dan binnen 2 werkdagen alsnog uw tarievenmodule/card.

Voor de actuele tarieven verwijzen wij u naar de website van bpost.

Het laden van de nieuwe tarieven heeft geen invloed op het frankeertegoed in uw frankeermachine.

Verwijder de tarievenprom en plaats deze opnieuw. Meer informatie over deze handeling treft u in de Instructie tarievenprom flexiscale postweegschaal.

Indien het probleem zich blijft voordoen: vraag een nieuwe tarievenprom aan.

Vermeld uw referentie die vermeld staat op de pakbon of indien u die niet heeft, uw naam- en adresgegevens.

Verwijder de tarievenprom en plaats deze opnieuw. Raadpleeg de Instructie tarievenprom flexiscale postweegschaal.

Indien het probleem zich blijft voordoen: vraag een nieuwe tarievenprom aan.

Vermeld uw referentie die vermeld staat op de pakbon of indien u die niet heeft uw naam- en adresgegevens.

Door het laden van de nieuwe tarieven in uw Flexiscale weegschaal kunnen enkele door u geprogrammeerde sneltoesten niet meer juist functioneren. Wij adviseren u deze toetsen te controleren en indien nodig opnieuw in te stellen.

  • Maak eerst handmatig een productkeuze.
  • Houd vervolgens het nummer van de gewenste snelkeuze toets ingedrukt tot SNELTOETS PROG verschijnt

Uw sneltoets is geprogrammeerd !

  • Herhaal de stappen 1 en 2 voor het instellen van meer sneltoetsen.

Om het milieu te sparen en tevens de kosten voor u als klant zo laag als mogelijk te houden kiest Francotyp-Postalia ervoor om onderdelen die niet aan slijtage onderhevig zijn te hergebruiken. Een tarievenprom is hiervan een goed voorbeeld. Om die reden vragen wij u uw oude prom aan ons retour te zenden.

Het retouradres is:

Francotyp-Postalia nv
Actiecode Prom
Quellinstraat 49,
2018 ANTWERPEN

Op de volgende manier kunt u de hoogte van het saldo in uw machine raadplegen:

  • Toets 1
  • Toets R

Het actuele saldo staat nu in uw scherm.

  • Druk op de C-toets om terug te keren naar het frankeerscherm

Voor het verhogen van het maximum laadbedrag voor uw frankeermachine kunt u contact opnemen met bpost (frankingmachines@bpost.be)

Het handmatig instellen van een bedrag via uw Flexiscale weegschaal.

Volg onderstaande stappen:

  • Druk ongeveer 2 seconden op de toets
  • De Flexiscale toont het startmenu voor de portoberekening.
  • Blader met de pijltjestoetsen verder.
  • Druk op de selectietoets voor “OVERIG”.
  • Plaats het poststuk of een willekeurig voorwerp op het weegplateau.

(Het weegplateau moet belast zijn, d.w.z. het display moet een gewicht groter dan 0 gram aanduiden. Pas dan opent de Flexiscale het venster voor de porto-invoer.)

  • Voer nu de gewenste portowaarde in (maximaal 99999 cent).
  • Bevestig de invoer met de Enter toets.
  • De Flexiscale draagt het ingevoerde bedrag over naar de frankeermachine zodat u kunt frankeren.

Ten laatste de eerste werkdag na de vergissing gaat u naar uw inschrijvingskantoor van bpost met al de omslagen met de verkeerde afdrukken (eventueel zonder inhoud).

Daar wordt een controle uitgevoerd en indien er geen probleem is wordt het bedrag min een administratieve kost van 10% van de waarde van de verkeerde afdrukken (met een minimum van € 12,50 en maximum € 75) teruggestort.

Opgelet: frankeerafdrukken zonder datumafdruk van de frankeermachine zijn niet terugbetaalbaar.

Nul afdruk maken

  • Druk op de frankeermachine op de weegschaal toets, het weger-symbool mag niet branden in het display van de frankeermachine.
  • Druk op de 0.
  • Bevestig met de groene toets (rechts onder).

Voer nu een brief of frankeerstrook in om de afdruk te maken.

Hiervoor doet u een aanvraag tot buitendienststelling via e-mail naar info@francotyp.be , de buitendienststelling gebeurt daarna in het bevoegde postkantoor. De resterende frankeerwaarde wordt integraal terugbetaald door bpost.

Klik hier voor antwoord op uw administratieve vragen.

Inkt en etiketten

Bestel via onze webshop inkt en etiketten voor uw Optimail 30

Voor 14.00 uur besteld = dezelfde dag verzonden.

Frankeerstempels

Bestel eenvoudig uw frankeerstempels

Met een reclamestempel geeft u extra communicatiekracht aan uw post.

Human Resources Icon


Komt u er niet uit? 

02 720 61 28