Ultimail

Ultimail-voor-web--PS---TRANSP-testopmaat.png

Veelgestelde vragen

Waarom deze melding?

Uit veiligheidsoverwegingen heeft bpost bepaald dat alle FOLLS frankeermachines, na het verstrijken van een bepaalde tijdsperiode, verplicht contact moeten maken met het TeleDataCenter.

Oplossing

Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Indien u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

  • Annuleer melding door op ENTER te drukken
  • Druk op de $ / Teleset-toets
  • Druk op de Teleset Laden
  • (wijzig het bedrag indien u een ander bedrag wilt laden)
  • Kies voor Doorgaan
  • Bevestig met Ja

Er is geen toegangskaart geplaatst, plaats de Master- of Usercard (opnieuw)

Er is geen portowaarde ingesteld (of de verzendgegevens zijn onvolledig), bekijk de handleiding voor instellen van de Portowaarde, hoofdstuk 5.21 (pagina 23).

Er is te lang geen contact geweest met TeleDataCenter. Zie de FAQ hierboven Melding: Waarschuwing! Voer binnenkort Teleset uit (C118/C119)

De Modus staat niet goed ingesteld, Kies SETUP, MODUS INSTELLEN, FRANKEREN

Waarom deze melding?

De verbinding kon om technische redenen niet tot stand worden gebracht.

Oplossing

  1. Controleer of de modemkabel in de analoge telefoonlijn is geplaatst.
  2. Schakel de machine uit.
  3. Verwijder de stroomkabel en wacht 10 sec.
  4. Plaats de stroomkabel en zet machine aan.
  5. Probeer nu opnieuw Teleset uit te voeren.

Waarom deze melding?

De verbinding kon om technische redenen niet tot stand worden gebracht.

Oplossing

Controleer of de modemkabel in de analoge telefoonlijn is geplaatst.

Controleer eventueel de modemparameters. De instructie vindt u in de handleiding: hoofdstuk 13.14 Modemconfiguratie.

Probeer nu opnieuw Teleset uit te voeren.

De mastercard is niet of niet goed geplaatst, plaats deze kaart in de machine en herhaal de handeling.

Het bedrag dat u wenst te laden is (nog) niet beschikbaar.

Oplossing

Controleer of er geld op uw rekening staat bij bpost.

Heeft u een rekening bij bpost bank, controleer dan het beschikbare saldo.

Heeft u geen rekening bij bpost bank, maak dan indien nodig een overschrijving naar de Transitrekening BE93 000 345 99 60 67. BIC: BPOTBEB1 van bpost, Transit Folls, Muntcentrum, 1000 Brussel.

Vergeet het identificatienummer van uw frankeermachine niet te vermelden in het vak voor de mededelingen

Heeft u reeds geld overgemaakt via de Transitrekening houdt dan rekening met 2-3 dagen verwerkingstijd.

Voor informatie over overschrijvingen en saldo informatie kunt u contact opnemen met Bpost.

Bij gebruik van een Bpost bankrekening neemt u contact op met tel. 02 201 23 45.

Bij gebruik van een Transitrekening neemt u contact op met tel. 02 201 11 11.

Het resterende frankeertegoed op uw frankeermachine is niet toereikend.

Laad nieuw frankeertegoed op om verder te kunnen gaan met frankeren.

Bekijk de instructie frankeertegoed laden in de handleiding, hoofdstuk 9, Porto laden (pagina 60).

Op de volgende wijze kunt u controleren hoeveel frankeertegoed u nog op uw frankeermachine heeft staan:

  • Druk op de R-toets ( Read Register)

Bij R1 frankeertegoed ziet u het huidige saldo.

  • Druk op de Home-toets om terug te keren naar het frankeerscherm

Op de volgende wijze kunt u het maximum laadbedrag voor uw frankeermachine laten verhogen:

Neem contact op met bpost (frankingmachines@bpost.be)

Onthoud bij onderstaande handeling welke cartridge links en welke rechts is geplaatst en plaats deze ook zo terug!

  • Druk op SETUP
  • SelecteerSYSTEEM INSTELLINGEN
  • SelecteerAFDRUK
  • SelecteerCARTRIDGES VERVANGEN
  • volg de instructies op het display

Volg onderstaande stappen:

  • Druk op SETUP
  • SelecteerSYSTEEM INSTELLINGEN
  • SelecteerAFDRUK
  • SelecteerAFDRUKINSTALLATIE REINIGEN

Maak na deze procedure een aantal testafdrukken om het resultaat te beoordelen.

Indien dit niet het gewenste resultaat heeft gegeven kunt u de cartridges handmatig reinigen. Onthoud bij onderstaande handeling welke cartridge links en welke rechts is geplaatst en plaats deze ook zo terug!

  • Druk op SETUP
  • SelecteerSYSTEEM INSTELLINGEN
  • SelecteerAFDRUK
  • SelecteerCARTRIDGES VERVANGEN
  • volg de instructies op het display

Voor het reinigen gebruikt u een lauw-warme vochtig doek.

Francotyp-Postalia stuurt in december de nieuwe tarievenmodule/card aan u. U hoeft deze niet te bestellen, u krijgt deze automatisch toegezonden.

Wanneer u eind december nog geen nieuwe tarievenmodule/card heeft ontvangen, kunt u deze aanvragen via het aanvraagformulier. U ontvangt dan binnen 2 werkdagen alsnog uw tarievenmodule/card.

Voor de actuele tarieven verwijzen wij u naar de website van bpost.

Het laden van de nieuwe tarieven heeft geen invloed op het frankeertegoed in uw frankeermachine.

U krijgt 1-2 weken voor de ingangsdatum een tarievencard met laadinstructie toegezonden.

Op de volgende wijze kunt u een tarievencard laden in uw machine:

LET OP! voor deze handeling heeft u zowel de Mastercard als de nieuwe Tarievencard nodig.

  • Begin met het plaatsen van de Mastercard. (dit is niet de onlangs ontvangen Tarievencard)
  • Druk op SETUP
  • Druk op PORTOTABELLEN DATA BEWERKEN
  • Druk op CHIPKAART LADEN
  • Verwijder de Mastercard en plaats de Tarievencard (tekst naar boven, chip naar onder)
  • Volg de instructies op het beeldscherm aandachtig.

Wanneer het laden is voltooid:

  • Verwijder de Tarievencard
  • Plaats uw Mastercard

De nieuwe tarievenstructuur is nu geladen in uw machine.

U vindt een instructie in de handleiding Ultimail, hoofdstuk 13.11.4 Portotabel laden(pagina 107).

Voer procedure Portotabellen data bewerken nogmaals uit. Maak de goudkleurige chip aan de achterzijde van de kaart schoon voordat u deze in de machine plaatst. Plaats de tarievencard opnieuw met de tekst aan de bovenzijde en de chip aan de onderzijde. De card kan niet geheel in de machine, maar druk de kaart wel goed aan.

Procedure Portotabellen data bewerken

(Voor deze handeling heeft u zowel de Mastercard als de nieuwe Tarievencard nodig).

  • Begin met het plaatsen van de Mastercard. (dit is niet de onlangs ontvangen Tarievencard)
  • Druk op SETUP
  • Druk op PORTOTABELLEN DATA BEWERKEN
  • Druk op CHIPKAART LADEN
  • Verwijder de Mastercard en plaats de Tarievencard (tekst naar boven, chip naar onder)
  • Volg de instructies op het beeldscherm aandachtig.

Wanneer het laden is voltooid:

  • Verwijder de Tarievencard
  • Plaats uw Mastercard

Indien het probleem zich blijft voordoen, kunt u een nieuwe tarievencard aanvragen. Vermeld alstublieft uw referentie die vermeld staat op de pakbon of, indien u die niet heeft, uw naam- en adresgegevens

Door het laden van de nieuwe tarieven in uw machine kunnen enkele toetsen van het door u ingestelde snelkiesgeheugen niet meer juist functioneren. Wij adviseren u deze toetsen te controleren en indien nodig opnieuw in te stellen.

Bekijk de handleiding Ultimail (hoofdstuk 6.5) (pagina 49) voor het controleren en instellen van de toetsen van het snelkiesgeheugen.

Volg onderstaande stappen:

  • Druk op Productkeuze
  • Selecteer Overige >>
  • Selecteer Overig
  • Voer de gewenste waarde in
  • Bevestig met Enter
  • Druk op de Home-toets

U kunt nu uw afdruk maken.

Volg onderstaande stappen:

  1. Plaats uw MASTERCARD (let op dit is niet de gegevens/stempel kaart)
  2. Druk op Setup
  3. Selecteer Afdrukscherm / toege.tekst bewerken
  4. Selecteer Laden

Volg de instructies op uw beeldscherm. Na het laden verwijderd u de gegevenskaart en plaatst u de mastercard terug.

Misafdrukken worden terugbetaald door bpost. Ten laatste de eerste werkdag na de vergissing gaat u naar uw inschrijvingskantoor van bpost met al de omslagen met de verkeerde afdrukken (eventueel zonder inhoud).

Daar wordt een controle uitgevoerd en indien er geen probleem is wordt het bedrag min een administratieve kost van 10% van de waarde van de verkeerde afdrukken (met een minimum van € 12,50 en maximum € 75) teruggestort.

Opgelet: frankeerafdrukken zonder datumafdruk van de frankeermachine zijn niet terugbetaalbaar.

Volg onderstaande stappen voor het maken van een nul- of testafdruk:

  • Toets Productkeuze
  • Toets Overige >>
  • Toets waarde 0
  • Bevestig met Enter
  • Druk op Home

U kunt nu uw nul-afdruk maken.

Hiervoor doet u een aanvraag tot buitendienststelling via e-mail info@francotyp.be, de buitendienststelling gebeurt daarna in het bevoegde postkantoor.

De resterende frankeerwaarde wordt integraal terugbetaald door bpost.

Klik hier voor antwoord op uw administratieve vragen.

Inkt en etiketten

Bestel via onze webshop inkt en etiketten voor uw Ultimail

Voor 14.00 uur besteld = dezelfde dag verzonden.

Frankeerstempels

Bestel eenvoudig uw frankeerstempels

Met een reclamestempel geeft u extra communicatiekracht aan uw post.

Human Resources Icon

Komt u er niet uit? 

02 720 61 28