Uit veiligheidsoverwegingen heeft Bpost bepaald dat alle frankeermachines, na het verstrijken van een bepaalde tijdsperiode, verplicht contact moeten maken met het TeleDataCenter.
Oplossing Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Indien u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.
Kies [ > ]
Kies [Menu]
Kies [Verbinden of laden]
Voer het gewenste laadbedrag in (0 euro is toegestaan)
Bevestig 2x met [ V ]
Advies Wanneer u bij deze melding direct uw frankeertegoed oplaadt met een bedrag waarmee u 4 weken vooruit kunt, hoeft u slechts eens per maand deze handeling uit te voeren.
Meer informatie over dit onderwerp Als niet binnen 5 dagen aan de inbelverplichting is voldaan blokkeert de frankeerfunctie van uw machine. U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter.
Betekenis Deze melding is slechts een waarschuwing.
Het geeft aan dat uw frankeertegoed onder een bepaald niveau is gekomen.
Oplossing
U kunt het voorgestelde bedrag opwaarderen met de knop [ V ].
U kunt een ander bedrag opwaarderen door het potlood icoon te kiezen.
U kunt de melding negeren met de knop [ x ] en verder werken.
Aanvullende informatie Standaard staat deze waarschuwingsgrens ingesteld op € 25,00. Voor het instellen van een ander waarschuwingsbedrag kunt u de handleiding raadplegen.
De “Administrator” (beheerder) van uw PostBase heeft ingesteld dat u geen bevoegdheid heeft om deze functie uit te voeren.
Neem contact op met de frankeermachine-beheerder in uw organisatie.
Aanvullende informatie
Van gebruiker wisselen / gebruiker afmelden Wanneer u gebruikersprofielen heeft ingesteld, en post is verwerkt voor de aangemelde gebruiker, kunt u kort op de aan/uit button klikken. Vervolgens kunt u via het touchscreen van de PostBase een andere gebruiker selecteren.
Francotyp-Postalia stuurt in december de nieuwe tarievenmodule/card aan u. U hoeft deze niet te bestellen, u krijgt deze automatisch toegezonden.
Wanneer u eind december nog geen nieuwe tarievenmodule/card heeft ontvangen, kunt u deze aanvragen via het aanvraagformulier. U ontvangt dan binnen 2 werkdagen alsnog uw tarievenmodule/card.
Tijdens iedere verbinding met het TeleDataCenter (tegoed laden of verplichte connectieperiode) controleert de machine de tariefstructuur in de machine. Zodra er een nieuwe structuur beschikbaar is wordt deze geladen in de machine. Per ingangsdatum schakelt de machine automatisch over naar de nieuwe tarieven.
2 weken voor de ingangsdatum van de tariefswijziging staat een nieuwe tabel gereed. Indien u in de tussenliggende periode de functie “Geld laden” uitvoert, wordt de tariefstructuur automatisch in uw machine geladen.
Door gebruik te maken van de snelkeuzetoetsen voor producten kunt u heel snel een tarief instellen.
Door het laden van de nieuwe tarieven in uw machine kunnen enkele door u ingestelde snelkies toesten niet meer juist functioneren, verplaatst of verwijderd zijn.
Wij adviseren u deze toetsen te controleren en indien nodig opnieuw in te stellen.
Om de ingestelde sneltoetsen te tonen drukt u op de + toets.
Sneltoetsen (opnieuw) instellen
Dit kan uitsluitend op uw computer waarop de Navigator-software is geïnstalleerd.
Zorg dat de weegschaal een gewicht tussen de 0 en 20 gram aangeeft
Klik op Beheer(links in uw computerscherm)
Klik op Sneltoetsen
Klik op Nieuwe sneltoets maken
Maak de gewenste productkeuze
Klik op Sneltoets opslaan
Geef een passende naam voor de Sneltoets in
Bevestig door op de groene V te klikken
Uw productkeuze is nu opgeslagen als sneltoets.
Herhaal alle stappen om meer snelkeuze toetsen in te richten.
Wanneer u gebruikersprofielen heeft ingesteld, en post is verwerkt voor de aangemelde gebruiker, kunt u kort op de aan/uit button klikken. Vervolgens kunt u via het touchscreen van de PostBase een andere gebruiker selecteren.
Die worden terugbetaald. Ten laatste de eerste werkdag na de vergissing gaat u naar uw inschrijvingskantoor van bpost met al de omslagen met de verkeerde afdrukken (eventueel zonder inhoud). Daar wordt een controle uitgevoerd en indien er geen probleem is wordt het bedrag min een administratieve kost van 10% van de waarde van de verkeerde afdrukken (met een minimum van € 12,50 en maximum € 75) teruggestort. Opgelet: frankeerafdrukken zonder datumafdruk van de frankeermachine zijn niet terugbetaalbaar.