Postbase Mini

Postbase_mini_zwart.png

Veelgestelde vragen

Waarom deze melding?

Uit veiligheidsoverwegingen heeft Bpost bepaald dat alle frankeermachines, na het verstrijken van een bepaalde tijdsperiode, verplicht contact moeten maken met het TeleDataCenter.

Oplossing
Dit contact maakt u op dezelfde wijze waarop u het saldo bijlaadt. Indien u geen saldo nodig heeft, kunt u een nul-bedrag laden.

  • Kies [ > ]
  • Kies [Menu]
  • Kies [Verbinden of laden]
  • Voer het gewenste laadbedrag in (0 euro is toegestaan)
  • Bevestig 2x met [ V ]

Advies
Wanneer u bij deze melding direct uw frankeertegoed oplaadt met een bedrag waarmee u 4 weken vooruit kunt, hoeft u slechts eens per maand deze handeling uit te voeren.

Meer informatie over dit onderwerp
Als niet binnen 5 dagen aan de inbelverplichting is voldaan blokkeert de frankeerfunctie van uw machine. U kunt weer frankeren nadat uw machine contact heeft gemaakt met het TelesetDataCenter.

Waarom deze melding?

De verbinding kon om technische redenen niet tot stand worden gebracht.

Oplossing

  • Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten.
  • Controleer (evt. met behulp van uw IT-netwerkbeheerder) of de verbindings-instellingen goed zijn ingevoerd.
  • Herstart de PostBase frankeerunit.
  • Probeer nogmaals “Verbinden of laden” uit te voeren.

Het bedrag dat u wenst te laden is te hoog (het overschrijdt de resterende weeklimiet).

Betekenis
Deze melding is slechts een waarschuwing.

Het geeft aan dat uw frankeertegoed onder een bepaald niveau is gekomen.

Oplossing

  • U kunt het voorgestelde bedrag opwaarderen met de knop [ V ].
  • U kunt een ander bedrag opwaarderen door het potlood icoon te kiezen.
  • U kunt de melding negeren met de knop [ x ] en verder werken.

Aanvullende informatie
Standaard staat deze waarschuwingsgrens ingesteld op € 25,00. Voor het instellen van een ander waarschuwingsbedrag kunt u de handleiding raadplegen.

De “Administrator” (beheerder) van uw PostBase heeft ingesteld dat u geen bevoegdheid heeft om deze functie uit te voeren.

Neem contact op met de frankeermachine-beheerder in uw organisatie.

Aanvullende informatie

Van gebruiker wisselen / gebruiker afmelden
Wanneer u gebruikersprofielen heeft ingesteld, en post is verwerkt voor de aangemelde gebruiker, kunt u kort op de aan/uit button klikken. Vervolgens kunt u via het touchscreen van de PostBase een andere gebruiker selecteren.

Francotyp-Postalia stuurt in december de nieuwe tarievenmodule/card aan u. U hoeft deze niet te bestellen, u krijgt deze automatisch toegezonden.

Wanneer u eind december nog geen nieuwe tarievenmodule/card heeft ontvangen, kunt u deze aanvragen via het aanvraagformulier. U ontvangt dan binnen 2 werkdagen alsnog uw tarievenmodule/card.

Voor de actuele tarieven verwijzen wij u naar de website van bpost.

Het laden van de nieuwe tarieven heeft geen invloed op het frankeertegoed in uw frankeermachine.

Tijdens iedere verbinding met het TeleDataCenter (tegoed laden of verplichte connectieperiode) controleert de machine de tariefstructuur in de machine. Zodra er een nieuwe structuur beschikbaar is wordt deze geladen in de machine. Per ingangsdatum schakelt de machine automatisch over naar de nieuwe tarieven.

2 weken voor de ingangsdatum van de tariefswijziging staat een nieuwe tabel gereed. Indien u in de tussenliggende periode de functie “Geld laden” uitvoert, wordt de tariefstructuur automatisch in uw machine geladen.

Tarievenweergave in uw frankeermachine

Voor de actuele tarieven verwijzen wij u naar de website van bpost.

Het laden van de nieuwe tarieven heeft geen invloed op het frankeertegoed in uw frankeermachine.

Door gebruik te maken van de snelkeuzetoetsen voor producten kunt u heel snel een tarief instellen.

Door het laden van de nieuwe tarieven in uw machine kunnen enkele door u ingestelde snelkies toesten niet meer juist functioneren, verplaatst of verwijderd zijn.

Wij adviseren u deze toetsen te controleren en indien nodig opnieuw in te stellen.

Om de ingestelde sneltoetsen te tonen drukt u op de + toets.

Sneltoetsen (opnieuw) instellen

Dit kan uitsluitend op uw computer waarop de Navigator-software is geïnstalleerd.

  • Zorg dat de weegschaal een gewicht tussen de 0 en 20 gram aangeeft
  • Klik op Beheer(links in uw computerscherm)
  • Klik op Sneltoetsen
  • Klik op Nieuwe sneltoets maken
  • Maak de gewenste productkeuze
  • Klik op Sneltoets opslaan
  • Geef een passende naam voor de Sneltoets in
  • Bevestig door op de groene V te klikken

Uw productkeuze is nu opgeslagen als sneltoets.

Herhaal alle stappen om meer snelkeuze toetsen in te richten.

Wanneer u gebruikersprofielen heeft ingesteld, en post is verwerkt voor de aangemelde gebruiker, kunt u kort op de aan/uit button klikken. Vervolgens kunt u via het touchscreen van de PostBase een andere gebruiker selecteren.

  1. Druk op de Menu-toets.
  2. Druk op Register.

Op de bovenste regel ziet u het actuele saldo.

Op de volgende wijze kunt u het maximum laadbedrag voor uw frankeermachine laten verhogen:

Neem contact op met Bpost via e-mail frankingmachines@bpost.be

Op de volgende wijze kunt u handmatig een bedrag als frankeerwaarde instellen:

Volg onderstaande stappen:

  1. Selecteer Product
  2. Selecteer Overig
  3. Voer het gewenste bedrag in en bevestig 2x met OK

U kunt nu uw frankering maken.

U kunt een nieuw reclamestempel bestellen via de PostBase stempeldesigner. U kunt binnen twee weken de nieuwe stempel in uw frankeermachine laden.

Stempel in uw machine laden:

  1. Klik op [Menu]
  2. Klik op [Remote service]
  3. Bevestig “Update succesvol” met [OK]
  4. Klik op [Terug] om in het frankeermenu te komen
  5. Selecteer uw nieuwe reclamestempel door op de reclamepositie te klikken en de stempel te selecteren.

De nieuwe stempel is nu beschikbaar in uw machine.

Die worden terugbetaald. Ten laatste de eerste werkdag na de vergissing gaat u naar uw inschrijvingskantoor van bpost met al de omslagen met de verkeerde afdrukken (eventueel zonder inhoud). Daar wordt een controle uitgevoerd en indien er geen probleem is wordt het bedrag min een administratieve kost van 10% van de waarde van de verkeerde afdrukken (met een minimum van € 12,50 en maximum € 75) teruggestort. Opgelet: frankeerafdrukken zonder datumafdruk van de frankeermachine zijn niet terugbetaalbaar.

Volg onderstaande instructie voor het maken van een nulafdruk:

  1. Toets Product
  2. Selecteer Overig
  3. Toets een 0 en bevestig 2x met OK

U kunt nu uw 0-frankering maken.

Klik hier voor antwoord op uw administratieve vragen.

Inkt en etiketten

Bestel via onze webshop inkt en etiketten voor uw Postbase Mini

Voor 14.00 uur besteld = dezelfde dag verzonden.

Frankeerstempels

Bestel eenvoudig uw frankeerstempels

Met een reclamestempel geeft u extra communicatiekracht aan uw post. 

Human Resources Icon


Komt u er niet uit? 

02 720 61 28