Administratieve vragen


Heeft u een frankeermachine of omslagvulmachine van Francotyp-Postalia? En heeft u vragen over administratieve zaken? Op deze pagina vindt u de meeste gestelde vragen en antwoorden. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met ons. Wij helpen u graag!

Wijzigingen doorgeven

Wijzigingen doorgeven

Een verhuis? Nieuwe bedrijfsnaam, bankrekeningnummer of KBO-nummer? Geef uw wijziging(en) door via onze speciale pagina Wijziging(en) doorgeven.

Francotyp zal er voor zorgdragen dat uw adreswijziging aan Bpost wordt doorgegeven.

Bij een adreswijzigingen kunt direct een nieuwe adresstempel voor uw frankeermachine bestellen. Wilt u dit separaat doen? Een nieuw adresstempel bestellen kan ook via de pagina Aanvragen nieuw adresstempel.

Naamswijziging melden

Bij bezit van een frankeermachine
Wijzigt alleen de naam en blijft het ondernemingsnummer bij de Kruispuntbank voor ondernemingen (KBO) gelijk? Maak voor het melden van uw naamswijziging gebruik van de pagina Wijziging(en) doorgeven.

Wijzigt zowel de bedrijfsnaam als het ondernemingsnummer bij de Kruispuntbank voor ondernemingen (KBO)? In dat geval hebben wij uw handtekening nodig.

Maak alstublieft gebruik van het Overdrachtsformulier frankeermachines.

U kunt het formulier invullen en naar ons toesturen.

Bij bezit van andere apparatuur

Maak voor het melden van uw naamswijziging gebruik van de pagina Wijziging(en) doorgeven.

Overname na faillissement bij gebruik van frankeermachine

Is uw frankeermachine geblokkeerd voor het laden van frankeertegoed en/of frankeren?
Is dit mogelijk te wijten aan een faillissement?
Is er sprake van een doorstart?

Indien alle vragen met Ja beantwoord zijn kunt u gebruikmaken van het Overdrachtsformulier.

Hiervoor gelden een aantal voorwaarden;

• De curator dient te tekenen voor de failliete partij.
• bpost moet akkoord gaan met de overdracht.
• De financiële administratie van Francotyp moet akkoord gaan in verband met mogelijke openstaande vorderingen.
De overdrachtsprocedure inclusief het aanvragen van de akkoorden bij bpost en de financiële administratie wordt verzorgd door de afdeling Customer Support van Francotyp-Postalia.

Ga naar het Overdrachtsformulier

Vragen over tarieven

Wanneer krijg ik de nieuwe tarieven in mijn frankeermachine?

Francotyp stuurt u elk jaar in december de nieuwe tarievenmodule/card. U hoeft deze niet te bestellen, u krijgt deze automatisch van ons toegezonden.
Wanneer u eind december nog geen nieuwe tarievenmodule/card heeft ontvangen, kunt u deze aanvragen via het aanvraagformulier.
U ontvangt dan binnen 2 werkdagen alsnog uw tarievenmodule/card.

Ik heb een vraag over de bpost tarieven in mijn frankeermachine

Tarievenweergave in uw frankeermachine

Voor de actuele tarieven verwijzen wij u naar de website van bpost.

Wat gebeurt er met mijn frankeertegoed bij het laden van de nieuwe tarieven?

Het laden van de nieuwe tarieven heeft geen invloed op het frankeertegoed in uw frankeermachine.

Facturen

Voor welke vestiging is dit factuur bestemd?

Het locatieadres waarop de factuur betrekking heeft staat links onder vermeld.

Ik heb een factuur ontvangen maar ik heb een servicecontract

Conform de contractvoorwaarden zijn er bepaalde zaken die niet in het servicecontract zijn opgenomen, hiervoor ontvangt u in dat geval een factuur.

Voorbeelden hiervan kunnen zijn:
Supplies als inkt en etiketten, aan slijtage onderhevige onderdelen als borstels, vilt, postregistratie geheugens, accu´s en vervangen onderdelen als gevolg van onjuist gebruik.

Wat is Folls?

Uw frankeermachine maakt voor het laden van frankeertegoed en/of het ophalen van software/tarieven updates verbinding met het TeleDataCenter (TDC).

Voor het gebruikmaken van deze infrastructuur vragen wij een vergoeding „Folls“ (Franking On Line Loading System).

Aanduidingen V / VH / H / O1

Deze aanduidingen hebben betrekking op het servicecontract van uw machine.
V = Vereenvoudigd, VH = Vereenvoudigd huur, H = Omnium huur, O1 = Omnium.

Toeslag verlenging max. looptijd service overeenkomst

De duur van de standaard contractperiode is verstreken. Om gebruik te kunnen blijven maken van de machine en service wordt deze toeslag in rekening gebracht.

Wijziging posttarieven voor frankeermachine

Inhoudelijke vragen over wijzigingen van posttarieven voor frankeermachines worden besproken bij de veelgestelde vragen“Overige machine gerelateerde vragen“ op de servicepagina van uw eigen machine. Kies uw frankeermachine via de pagina „Welke frankeermachine heb ik„.

De prijs van een tariefupdate hangt in veel gevallen af van de, bij aanschaf van de machine, door uw organisatie gekozen serviceovereenkomst. Heeft u bezwaar tegen een ontvangen factuur over een tariefupdate? Laat u dan door onze medewerkers informeren over eventuele mogelijkheden van een contractaanpassing.

Verzend- & administratiekosten

Bij supplybestellingen tot € 250,- hanteert Francotyp € 9,50 verzend- en administratiekosten, bij bestellingen van supply’s boven een orderbedrag van € 250,00 leveren wij  gratis.

Bij overige zendingen gelden de Bpost tarieven op basis van formaat en gewicht.

Betalingstermijn

Conform de contractvoorwaarden hanteert Francotyp een betalingstermijn van 30 dagen. Uitzonderingen zijn hierop niet mogelijk.

Betalingskorting

Francotyp kent geen regeling m.b.t. betalingskortingen in welke vorm dan ook.

Heeft u vragen over facturen, verhuizingen, frankeerstempels en frankeertarieven? Bekijk de pagina Administratieve vragen van Francotyp-Postalia.

Wijzigingen doorgeven

Een verhuis? Nieuwe bedrijfsnaam, bankrekeningnummer of KBO-nummer? Geef uw wijziging(en) door via onze speciale pagina Wijziging(en) doorgeven.

Frankeerstempels bestellen

Adresstempel frankeermachine >>
Reclamestempel frankeermachine >>

Tarievencard aanvragen

Aanvragen tarievencard / tarievenmodule

Contact met Francotyp-Postalia

Onze medewerkers zijn telefonische bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur. Telefoon 02 720 61 28.

telefoon-plaatje Bel mij terug
bericht Stuur een bericht
truck Wijziging(en) doorgeven
icoontechnischeprobleem Storing melden
Heeft u vragen over facturen, verhuizingen, frankeerstempels en frankeertarieven? Bekijk de pagina Administratieve vragen van FP Francotyp.

Opladen frankeerkrediet bpost

Om te kunnen frankeren, moet u een frankeerkrediet opladen. Dat gebeurt automatisch en gaat via een bankrekening. U heeft twee mogelijkheden:

  • Via uw eigen rekening bij bpost bank
  • Bedrag storten op transitierekening bpost

Bpost heeft een uitgebreide handleiding gemaakt over frankeren. In deze handleiding leest u alles over het bevoorraden van uw frankeermachine.

Francotyp-Postalia is volledig gecertificeerd door bpost

Bpost factuur

Bezoek de website van Bpost voor vragen over uw Bpost-factuur.