Postbase

Postbase_zwart.png

Veelgestelde vragen

Waarom deze melding?

De verbinding kon om technische redenen niet tot stand worden gebracht.

Oplossing:

  • Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten.
  • Controleer (evt. met behulp van uw IT-netwerkbeheerder) of de verbindingsinstellingen goed zijn ingevoerd.
  • Herstart de PostBase frankeerunit.
  • Probeer nogmaals de functie “Geld laden” uit te voeren.

Waarom deze melding?

Heeft u bij info1: de code 000000A3 of 000000A5 staan?.

Dan heeft dit te maken met het beschikbare tegoed op de bpost bankrekening of transitrekening.

Oplossing:

Heeft u een rekening bij bpost bank, controleer dan het beschikbare saldo.

Heeft u geen rekening bij bpost bank, maak dan indien nodig een overschrijving naar de Transitrekening BE93 000 345 99 60 67. BIC: BPOTBEB1 van bpost, Transit Folls, Muntcentrum, 1000 Brussel.

Vergeet het identificatienummer van uw frankeermachine niet te vermelden in het vak voor de mededelingen

Heeft u reeds geld overgemaakt via de Transitrekening houdt dan rekening met 2-3 dagen verwerkingstijd.

Voor informatie over overschrijvingen en saldo informatie kunt u contact opnemen met bpost.

Bij gebruik van een bpost bankrekening neemt u contact op met tel. 02 201 23 45.

Bij gebruik van een Transitrekening neemt u contact op met tel. 02 201 11 11.

Het bedrag dat u wenst te laden is (nog) niet beschikbaar.

Oplossing

  • Controleer of er geld op uw rekening staat bij bpost.
  • Maak indien nodig een overschrijving naar bpost rekening BE93 000 345 99 60 67.
  • Heeft u reeds geld overgemaakt via de transit rekening houdt dan rekening met 2-3 dagen verwerkingstijd.

Voor informatie over overschrijvingen en saldo informatie kunt u contact opnemen met Bpost.

Bij gebruik van een Bpost rekening neemt u contact op met tel. 02 201 23 45.

Bij gebruik van een transitrekening neemt u contact op met tel. 02 201 11 11.

Betekenis

Deze melding is slechts een waarschuwing.

Het geeft aan dat uw frankeertegoed onder een bepaald niveau is gekomen.

Oplossing

  • U kunt het voorgestelde bedrag opwaarderen met de knop Laden.
  • U kunt een ander bedrag opwaarderen door de knop Wijzig te kiezen.
  • U kunt de melding negeren met Annuleren en verder werken.

Aanvullende informatie

Standaard staat deze waarschuwingsgrens ingesteld op € 25,00.

Voor het instellen van een ander waarschuwingsbedrag kunt u de handleiding raadplegen.

De “Administrator” (beheerder) van uw PostBase heeft ingesteld dat u geen bevoegdheid heeft om deze functie uit te voeren.

Neem contact op met de frankeermachine-beheerder in uw organisatie.

Aanvullende informatie

Van gebruiker wisselen / gebruiker afmelden
Wanneer u gebruikersprofielen heeft ingesteld, en post is verwerkt voor de aangemelde gebruiker, kunt u kort op de aan/uit button klikken. Vervolgens kunt u via het touchscreen van de PostBase een andere gebruiker selecteren.

Tijdens iedere verbinding met het TeleDataCenter (tegoed laden of verplichte connectieperiode) controleert de machine de tariefstructuur in de machine. Zodra er een nieuwe structuur beschikbaar is wordt deze geladen in de machine. Per ingangsdatum schakelt de machine automatisch over naar de nieuwe tarieven.

2 weken voor de ingangsdatum van de tariefswijziging staat een nieuwe tabel gereed. Indien u in de tussenliggende periode de functie “Geld laden” uitvoert, wordt de tariefstructuur automatisch in uw machine geladen.

Tarievenweergave in uw frankeermachine

Voor de actuele tarieven verwijzen wij u naar de website van bpost.

Het laden van de nieuwe tarieven heeft geen invloed op het frankeertegoed in uw frankeermachine.

Door gebruik te maken van de snelkeuzetoetsen voor producten kunt u heel snel een tarief instellen.

Door het laden van de nieuwe tarieven in uw machine kunnen enkele door u ingestelde snelkies toesten niet meer juist functioneren, verplaatst of verwijderd zijn.

Wij adviseren u deze toetsen te controleren en indien nodig opnieuw in te stellen.

Om de ingestelde sneltoetsen te tonen drukt u op de + toets.

Sneltoetsen (opnieuw) instellen

Dit kan uitsluitend op uw computer waarop de Navigator-software is geïnstalleerd.

  • Zorg dat de weegschaal een gewicht tussen de 0 en 20 gram aangeeft
  • Klik op Beheer(links in uw computerscherm)
  • Klik op Sneltoetsen
  • Klik op Nieuwe sneltoets maken
  • Maak de gewenste productkeuze
  • Klik op Sneltoets opslaan
  • Geef een passende naam voor de Sneltoets in
  • Bevestig door op de groene V te klikken

Uw productkeuze is nu opgeslagen als sneltoets.

Herhaal alle stappen om meer snelkeuze toetsen in te richten.

Wanneer u gebruikersprofielen heeft ingesteld, en post is verwerkt voor de aangemelde gebruiker, kunt u kort op de aan/uit button klikken. Vervolgens kunt u via het touchscreen van de PostBase een andere gebruiker selecteren.

  1. Druk op de Menu-toets.
  2. Druk op Register.

Op de bovenste regel ziet u het actuele saldo.

Op de volgende wijze kunt u het maximum laadbedrag voor uw frankeermachine laten verhogen:

Neem contact op met Bpost via e-mail frankingmachines@bpost.be

Op de volgende wijze kunt u handmatig een bedrag als frankeerwaarde instellen:

Volg onderstaande stappen:

  1. Selecteer Product
  2. Selecteer Overig
  3. Voer het gewenste bedrag in en bevestig 2x met OK

U kunt nu uw frankering maken.

U kunt een nieuw reclamestempel bestellen via de PostBase stempeldesigner. U kunt binnen twee weken de nieuwe stempel in uw frankeermachine laden.

Stempel in uw machine laden:

  1. Klik op [Menu]
  2. Klik op [Remote service]
  3. Bevestig “Update succesvol” met [OK]
  4. Klik op [Terug] om in het frankeermenu te komen
  5. Selecteer uw nieuwe reclamestempel door op de reclamepositie te klikken en de stempel te selecteren.

De nieuwe stempel is nu beschikbaar in uw machine.

Die worden terugbetaald. Ten laatste de eerste werkdag na de vergissing gaat u naar uw inschrijvingskantoor van bpost met al de omslagen met de verkeerde afdrukken (eventueel zonder inhoud). Daar wordt een controle uitgevoerd en indien er geen probleem is wordt het bedrag min een administratieve kost van 10% van de waarde van de verkeerde afdrukken (met een minimum van € 12,50 en maximum € 75) teruggestort. Opgelet: frankeerafdrukken zonder datumafdruk van de frankeermachine zijn niet terugbetaalbaar.

Volg onderstaande instructie voor het maken van een nulafdruk:

  1. Toets Product
  2. Selecteer Overig
  3. Toets een 0 en bevestig 2x met OK

U kunt nu uw 0-frankering maken.

Klik hier voor antwoord op uw administratieve vragen.

Inkt en etiketten

Bestel via onze webshop inkt en etiketten voor uw Postbase

Voor 14.00 uur besteld = dezelfde dag verzonden.

Frankeerstempels

Bestel eenvoudig uw frankeerstempels

Met een reclamestempel geeft u extra communicatiekracht aan uw post. 

Human Resources Icon


Komt u er niet uit? 

02 720 61 28